9-10.11.2024, "Od czego zacząć? Jak budować strategie wspomagające porozumiewanie", Chojnice
1 000,00 zł
Data rozpoczęcia:
Data zakończenia:
Godzina rozpoczęcia:
Godzina zakończenia:
Lokalizacja:
Wydawnictwo:
Autor:
Data premiery:
Liczba stron:
Cena dostawy od:
Dostępna już wkrótce!
“Od czego zacząć?” To pytanie bardzo często zadawane przez specjalistów.
Każda osoba ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi to odrębna historia. Indywidualne potrzeby, doświadczenia i zasoby.
Personalizacja oddziaływań jest koniecznością.
Formuła tego szkolenia pozwala na zapoznanie się z przykładami tworzenia strategii dla dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi ze zróżnicowanymi kompetencjami startowymi. Wszystkie analizowane przykłady oparte będą o analizę materiału wideo ukazującego spontaniczną interakcję rodzica z dzieckiem na terenie domu.
Treść szkolenia udziela odpowiedzi na istotne, praktyczne pytania:
- Jakie informacje zebrać od rodziców/opiekunów?
- Na co zwracać uwagę analizując aktywność komunikacyjną dziecka na materiale wideo nagranym w domu?
- Co uwzględniać konstruując pierwszą strategię wspomagającą porozumiewanie się?
- Jak ustalać cele terapeutyczne? I jak je realizować?
Szkolenie skierowane jest do osób, które pragną budować swoje kompetencje tworzenia strategii wspomagających porozumiewanie dla osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi na różnych poziomach funkcjonowania.
Razem przeanalizujemy 4 przykłady tworzenia pierwszych strategii wspomagających. Każdy z przykładów zawierać będzie analizę dominujących sposobów przekazywania informacji i wyodrębnionych modeli aktywnych oraz ocenę efektywności porozumiewania się.
Zakończenia każdego dnia to przestrzeń na pracę superwizyjną – analizę materiału wideo udostępnionego przez jednego uczestnika/uczestniczkę szkolenia.
Na szkolenie zapraszam zarówno osoby, które nie ukończyły żadnego szkolenia w Centrum Rozwoju Porozumiewania Gadatek, jak również do absolwentów I i II stopnia szkolenia “Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością”.
Organizacja godzinowa:
9:00 – 10:30 przywitanie, sprawy organizacyjne – kontrakt, oczekiwania grupy, słownik pojęć,
10:45 – 12:15 zasoby i dominujące sposoby przekazywania informacji – ćwiczenie z materiałem wideo nagranym na terenie domu dziecka,
12:30 – 14:00 strategie wspomagające porozumiewanie się – studium przypadku, historia o braku intencji komunikacyjnej,
14:00 – 14:45 przerwa obiadowa,
14:45 – 16:15 strategie wspomagające porozumiewanie się – studium przypadku, historia o barku doświadczeń we współgraniu z partnerem w modelu aktywnym,
16:30 – 18:00 praca superwizyjna.
2 dzień
9:00 – 10:30 strategie wspomagające porozumiewanie się – studium przypadku, historia o nieodkrytym/niewykorzystanym potencjale,
10:45 – 12:15 strategie wspomagające porozumiewanie się – studium przypadku, historia o poszukiwaniu sposobu dostępu,
12.15 – 12.45 przerwa obiadowa,
12:45 – 14:15 dokumentowanie pracy terapeutycznej – ćwiczenie w małych grupach,
14:30– 16:00 praca superwizyjna, podsumowanie, odniesienie do oczekiwań.
Szkolenie skierowane jest do profesjonalistów – pedagogów, psychologów, terapeutów, nauczycieli, fizjoterapeutów.